I höst


Igår satt jag och skrev min lista över hur garderoben skall se ut höst. En del behöver uppdateras (nästan allt, då jag minskat något i omfång) och en del har jag sedan tidigare. Så jag tänkte dela med mig av den till er. =)

Underkläder: Spets, neutralt

Detaljer: Spets, grovstickat, sött möter hårt, rutigt

Färger: Svart, grått, marin, vitt, lila/cerise

Väskor: Det blir nog en del stora väskor, för att få plats med så mycket som möjligt som behövs till Noah. Är jag barnlös blir det någon axelremsväska och vid festliga tillfällen en clutch (gärna någon i färg, lite i stil med den här från See by Chloé).

Skor: Som småbarnförälder behövs ju bekväm skor, så ett par sneakers skall inhandlas, samt ett par platta svarta eller bruna stövlar + La Redoutes ballerina. Men även high heels och kilklackar är något som kommer att finnas. 

Accessoarer: Skinnhandskar, sjal/scarf, mössa, armband och halsband, något snyggt skärp

Byxor: Mörka jeans (har ett par, men på gränsen till förstora), chinos, gärna ett par beiga och ett par marinblå/svart. Stumpbyxorna behöver uppdateras. Ett par marinblå strumpbyxor skulle sitta perfekt i höst. Sedan kommer de grovstickade koftorna att kombineras med ett par lackleggings.

Kjolar: Högmidja (behöver jag säga det?), älskar dem och är de mer figursydda så passar de perfekt. =)

Överdelar: Grovstickat, svart kavaj, enkla tees, fina bastoppar och skjortor.

Ytterkläder: Jag letar efter en höstjacka. Har ett hum om hur jag vill att den ska se ut, men inte köpt någon än. I vinter kommer jag variera mig med min svarta skepparkavaj och J.Lindeberg jacka.

Listan kommer garanterat att uppdateras.

Vad ska ni satsa på i höst?

*kram kram*
1 Hanna:

skriven

Min lista ser ut ungefär som din. Dock så har jag köpstopp en tid framöver så för mig blir det mer än en önskelista.

Kommentera här: