Mitt 2008...

Eftersom det är sista dagen på året och ett nytt år börjar imorgon, är det på tiden att sammanfatta det gångna året. Får ta lite hjälp av arkivet för att se hur året har sett ut. =)

Januari
Då kom ju vår prins till världen och vi blev föräldrar. Dessutom var det premiär för Sofis Mode och Gossip Girl gjorde entre på tv. För vår del var det mest mys hela tiden och en stor omställning, nu när vi hade blivit tre.


Februari
H&M
hade sin kampanj Fashion against AIDS. Medans jag själv kämpade med kilona fick jag mycket inspiration av välklädda och snygga kändis damer. Examensfest för en vän bidrog till en någorlunda snygg Camilla.

Mars
Vår efterlängtade soffa kom  och vi blev jätte nöjda. Jag hittade min rosa väska som jag köpte när jag bodde uppe i Karlstad. Noah vann en body från Holly hos Shopaholicmamman. Slog även till på att klippa lugg och en page liknande frisyr. Trivdes jättebra i det, men det där med tiden  och orken att fixa håret varje dag är nog tyvärr inte riktigt min grej. =) Mitt orangea armband var en ny favorit.


April
Började baka nyttigare alternativ av muffins, då det var många fika tillfällen med föräldragruppen. Klickade hem både den ratade kjolen och de populär doftgalgarna från Ellos. Tyvärr kunde inget behållas (av olika orsaker). Det var även denna månad som vårt hockeylag gick upp i Allsvenskan. Bland det största som hänt inom sporten i Mariestad. I slutet av månaden var det en stor dag för oss, Noahs dop. Allt var jätte bra och det blev lyckat. =)



Maj 
Jag kom äntligen i mina favoritbyxor från tiden innan jag blev gravid. Testade för första gången på Buzzador och det har ju bara varit positivt. Jag var väldigt marin-inspirerad den här månaden. =)  Det skrevs mycket om mat. Firade första gången morsdag. Fick en underbar berlock från Tomas Sabo. Avslutade månaden med bröllop.


Juni
Jag gjorde min första och största inhandling sedan förlossningen. Allt kom självklart från Lindex. Noah tog sitt första dopp i sjön. Det var kallt. =)  Min syster tog studenten och jag firade att jag blev ett år äldre. Midsommar firades med kräksjuka och flytt (för min föräldrar). Tog mitt första glas vin till maten. Var och såg Sex and the City- The Movie. *LOVE*
La även ut vår lägenhet till försäljning, då vi hade bestämt att vi skulle flytta.


Juli
Noah blev ett halv år. Tiden går så fort. Vi gjorde mysiga utflykter, bl a till Stockholm och Torsö. Många av Noahs kompisar fyllde år. Vi bada mycket på Ekudden. Jag gjorde ett fynd och inhandlade en svart kavaj (som inte var med på rean, undrar just vart jag har den?!). Jag testade GI-metoden för att bli av med extra kilona efter graviditeten. En metod som verkligen funkade för mig och lärde mig att laga riktigt god mat.


Augusti
Var iväg till IKEA för att inhandla saker till nya lägenheten. Köpte de populära prinsesskronekrukan och ljuslyktor. Var på bio tillsammans med mamma och såg Mamma Mia!. Min kära sambo blev ett år äldre. Vi var iväg på en supermysig kräftskiva hos våra underbara vänner Jessica och Kristian. Tog tag i mitt tränande (vilket var på tiden). Sista veckan bodde vi hemma hos mamma o pappa o var hus och hundvakt.


September
Vi flyttade äntligen till vår nya och större lägenhet. Avslutade första omgången med GI, vilket resulterade i -6 kg, -6 cm i midjan och rönt rumpan. =) Vi köpte en ny vagn till Noah, ett av de bästa köpen det här året. Lyckades för tredje gången att ta sönder en digitalkamera. =(  Köpte ett par underbara chinos, som blev favoriter i höst (som tyvärr är förstora nu).  Köpte även mina två favoritkjolar från Lindex. De har nog varit det bästa klädköpet det här året. Är flitigt användna.


Oktober
En månad som var mer festlig än vanligt. Tre helger på raden var det utgång med tre olika kompisgäng. Hade riktigt kul och hoppas att det blir fler tillfällen snart! Jag gjorde min insats för rosabandet och skänkte 100 kr via min egna insamaling. Hakade på det som många andra bloggar har, nämligen dagens lista. Spenderade mycket tid på öppna förskolan. Köpte de underbara stövletterna från La Redoute. Var iväg till Stockholm och gick på Lindex pressvisning för deras julkollektion. Träffade underbart söta Anna, vilket var supertrevligt och jag hoppas vi ses mer under 2009.

   

November
Noah börjde att stå alldeles själv. Var iväg och kollade på Färjestad-Modo tillsammans med Sandra och Johan. Den här månaden blev det extra många rosetter som jag suktade efter. =) Fick även mina glasögon. Var iväg till Ge-Kås och Lager 157 och inhandlade massa julklappar.


December
Första julen tillsammans med Noah. Den kommer nog alltid vara lite extra. Noah hade för första gången feber och blev ordentligt förkyld. På lucia började han ta sina första steg och på julafon gick han helt (så nu är det full rulle). Noah blev även lokalkändis, genom att ha sitt underbara kort i skyltfönstret hos fotografen som tog det. December står helt för en underbar familje-månad och mycket kärlek.


Så, det var lite från mitt gångna år. Jag tror att 2009 kommer bli minst lika fartfyllt och många roliga tillfällen kommer att ges.

*kram kram*


Bilder: Privata
1 Marielle:

skriven

Nu har jag startat upp en ny tävling med 3 gånger högre vinster än tidigare! Var med och tävla varje dag du med :-)

2 Amanda:

skriven

Vilken fin liten årskrönika, kul att läsa och god fortsättning! =)

3 Emma:

skriven

Nämen, var det eran Noah i skyltfönstret? Har tittat på den supersöta ungen varje gång man har gått förbi där! Sant att han har blivit en liten kändis :)

Kommentera här: