Julkalender: sista minuten

 
Att slå in paketen till Noahs julkalender har tagit längre tid än jag tänkt mig. Men jag har bara några få paket kvar som jag ska fixa, vilket ska bli klart idag när han är på dagis.
 
Tänkte jag skulle ge några sista minuten tips på enkla saker som går att ha i kalenderna.
  • Pepparkaksformar eller deg → Detta är något vi har haft med varje år i julkalendern och likaså i år. Det blir en aktivitet av det hela och vi får oss en mysig dag med bakning.
  • Pepparkakshus → I år ska vi göra pepparkakshus tillsammans och sedan forma detta till en liten tomteby.
  • Ritmallar från nätetNoah älskar att fylla i teckningar, men då inte i målarböcker. Därför att vi skrivit ut från nätet, med Noahs favorit figurer, så som Musse Pigg, Thomas tåget, Toy Story m.fl. Den sidan jag tycker har varit bäst är: www.
  • Julgranspynt → I år ska Noah få ha en egen liten gran på sitt rum. Vi brukar inte klä granen förens den 20:e december och denna dag kommer Noah få lite julgranspynt som han ska få klä sin gran med.
  • Andra saker som finns med i hans kalender är en hel del pysselsaker, underkläder, tvål och böcker. Bakom varje kalenderklapp i år finns en aktivitet,
Kanske är ni klara med era julkalendrar och har bra tips på vad era barn kommer att få. Lämna gärna en kommentar och berätta. :)
 
*kram kram*
 
1 Sara:

skriven

Åå vilka bra tips! Vi är sent ute fast vi började prata om det för en månad sen. Eftersom Signe fortfarande är så liten ska vi nog gå på julgranspyntet. Ett pynt om dagen att klä sin egna lilla gran. Men det var svårt att komma på idéer. Ha en bra dag!

Svar: Smart idé. Jag har nog hållt på med Noahs kalender i 2 månader och den sista kommer fixas i helgen (han ska få en skiva med alla sina favorit låtar på). Men känner mig ändå ganska nöjd med att vara ganska redo för advent och jul nu. :)
CamC

Kommentera här: