Unna sig


Jag & maken sitter nu på tåget  på väg hem efter ett dygn i vår vackra huvudstad. Vad har vi gjort här då? Bara njutit av god mat & dryck, shoppat (dock mest till maken, då fröken kräsen naturligtvis kommer fram när jag har alla möjligheter att hitta något) och av tiden ensamma tillsammans.
Vi konstaterade igår att det är 4 år sedan vi åkte iväg så här själva!!! Det var året innan Charlie föddes. ❤️ Nu har vi lovar varandra att det iaf inte ska ta ytterligare 4 år innan vi åker iväg tillsammans igen.

Dock blev inte kvällen som planerad. Vi hade sett en jättemysig italiensk restaurang precis intill vårt hotell som vi sa att vi skulle gå till. Tyvärr hade jag någon timme innan känt av min stressmage. När den kör igång, kommer först ett tryck i mellangärdet, sedan illamående och svullen mage. Och varje gång bygger jag själv upp en sorts panik, som förvärrar allt. När vi väl kommer till restaurangen och får ett bord, han vi inte mer än sätta oss innan paniken tog över och jag bokstavligen nästan sprang där ifrån upp på hotellrummet och bädda ner mig i sängen. Får så dåligt samvete mot U, men han är min klippa och stöttar mig alltid igenom detta. Istället för italiensk mat på mysig restaurang, blev det sallad från 7eleven i hotellsängen. Efter några krutonger och lite kyckling så lugnade magen & jag själv ner mig och vi kunde avsluta kvällen med skratt och prat framför tv:n. 

Men om vi räknar bort de där så är vi båda nöjda med helgen och kan njuta av det länge. Dock längtar vi som tokar efter barnen och det ska bli himla skönt att komma hem. 

Hoppas ni haft en fin helg!
*kram kram*

Kommentera här: