I´m Back!

Det var verkligen länge sedan jag skrev något på bloggen. Jag har varken haft tiden eller orken. På senare tid har dock saknaden varit så himla stor. Anledningen... har ett stort behov igen att skriva av mig, samt det här med att kunna gå tillbaka och se vad vi gjort är något jag saknar. ❤

Som tidigare så kommer bloggens innehåll vara mycket vardag och familjeliv, men även en hel del hobby, så som pyssel, läsning, inredning och annat som just nu gör att jag får ro i själen! 

Vad har hänt sedan sist? 

Jag har inte skrivit något sedan i februari förra året. Mitt mående har varit väldigt upp och ner. Men efter flera undersökningar förra våren så kunde det konstateras att jag har IBS - Irritable Bowel Syndrome. Så sedan i Maj 2017 har jag ändrat en del saker i mitt liv. Kosten framförallt. Men även försökt att inte stressa lika mycket (vilket självklart är svårt vissa perioder i livet). Efter diagnosen, så har även ångestattackerna varit mer hanterbara. Från att ha minst en attack i veckan, så kan det nu vara en gång i månaden, t.o.m. varannan månad. Att kunna hantera vissa situationer på ett annorlunda sätt har gjort att jag mår så himla mycket bättre. Men kommer komma in på det och även be er om tips och råd. 

  och C förra helgen när vi var i Danmark på Legoland.💕

Annars växer barnen så det knakar. N har blivit hela 10 år redan och lilla C fyller 6 år till hösten och börjar då förskoleklass. Jag har lite svårt att greppa att barnen har blivit så stora, samtidigt som att en ny period i livet har börjat och det är skönt att barnen just blivit stora. Lite delad känsla med andra ord. 

Våra dagar består av jobb, förskola/skola och fritidsaktiviteter. N är en riktig sportkille. Vinterhalvåret domineras av innebandy och hnadboll, medans s här års spelas det väldigt mycket fotboll. C har också börjat lite smått med idrottande och för hans del är det innebandy under vintersäsongen och nu fotboll.

När grabbarna inte sportar försöker vi få in lite familjetid och utflykter. Jag har precis kollat i kalendern och inser att vi har typ inte en ledig helg innan semestern. Men det som sker på helgerna är ju roliga saker, så det går ju bra. 😃 Men ibland behöver man verkligen lite paus. 

Oj, introinlägget blev långt, trots att det skulle bli en kort sammanfattning. Jag hoppas att ni skall trivas här igen och att både gamla och nya läsare hittar tillbaka. :) 

Kram Camilla

Kommentera här: