Uppsatta mål


Som ni vet gick jag med i viktklubb för 2 månader sedan. Det har resulterat i att ligga minus 1,5-2 kg. Tyvärr har jag haft lite dålig disciplin på mig själv, men nu är det dags att ta tag i allvaret. Mitt totala mål är ju att gå ner 15 kg. Så nu har jag sagt att jag ska skärpa mig och fylla i allt i min matdagbok (den är riktigt bra, för att hitta vilka källor som gör att det inte går så bra med viktminskningen). Dessutom har jag fyllt i alla mina egna recept på min personliga sida på viktklubb, så jag lätt kan se hur mycket jag får lov att äta.

För att få en extra sporre på vägen har jag satt upp 5 delmål. 5 mål som jag inte unnar mig själv i vanliga fall och de är:

1. När jag gått ner 5 kg ska jag unna mig en biokväll (händer kanske en gång om året).
2. När jag gått ner 7,5 kg ska jag unna mig ett nytt klädesplagg (ett par nya byxor t ex).
3. När jag gått ner 10 kg ska jag unna mig nya läckra underkläder (för då är jag troligen tillräckligt motiverad till att ställa mig och prova dem).
4. När jag gått ner 12 kg ska jag unna mig själv en manikyr på salong.
5. När jag gått ner 13,5 kg ska jag unna mig själv en behandling på salong (t ex en massage).

Känner att det är mål som lockar och som jag verkligen ser fram emot att få göra. Så när ni läser att det blir en biokväll, då vet ni att jag har gått ner 5 kg till. ;)

Det var önskemål om att jag skulle visa mitt matschema för den här veckan, men tar det lite senare.

*kram kram*
1 Anonym:

skriven

Det var bra mål. Har också mål, men dina var väldigt bra. Så jag ska nog också slänga ut mina mål.

2 Sofia:

skriven

Det var jag som kommenterade det första...

3 Nina:

skriven

Bra mål, det kommer att gå fint detta =)

Kul att du jobbar i Lidköping, bor o jobbar här själv =)



Ha de gott!

4 Emma-såklart:

skriven

Tack för kommentaren! Vi har det jättebra här hemma med lilla Melvin :)



Jag är också med i VK i vanliga fall. Tycker också att det är superbra. Gick ner ca 10 kg på ca 10 månader. Man ser verkligen hur mycket skit man i vanliga fall stoppar i sig när man skriver in allt man äter. ett tips bara, det kan gå lite trögt ibland, men ge inte upp. Jag hade t ex massor med veckor då man inte hade gått ner utan kanske till och med gått upp lite. Deppigt värre. Men om man ser på det stora hela så går man faktiskt ner i vikt. Fast det kanske tar längre tid än man tror. Men alla är ju olika förstås :) Hoppas att det går superbra!!



Kram kram

Kommentera här: