Mitt i veckan


Godmorgon! En lite små seg mamma sitter just nu i soffan med en mugg te, medans jag hör barnen leka inne på sina rum. Det är snart dags att ta sig iväg till skolan med Noah. Jag och Charlie börjar inte förens vid halv elva idag, så vi kommer att ha en lugn förmiddag hemma. Att gå och lämna Noah på morgonen och sedan gå hem, det känns nästan som man är mammaledig igen. :)
 
Dagarna går så himla fort och snart är det helg igen. Nu när Noah börjat skolan, så har vi fått helt nya rutiner varje dag och de känns riktigt skönt. En typisk morgon hos familjen C ser ut så här:
 
05:40 Jag och maken går upp
06:30 Vi väcker barnen
06:50 Frukost serveras
07:20 Borsta tänder, klä på barnen
07:40 Går till skolan med Noah
 
Fortsättningen på morgonen varierar från vecka till vecka, beroende på om jag jobbar förmiddag eller eftermiddag. Som den här veckan när vi börjar senare, så går jag och Charlie hem myser lite i soffan, plockar iordning hemma, leker och busar innan vi beger oss till dagis till 10:30. De veckor som vi börjar tidigt blir det en långpromenad till dagis efter vi lämnat på skolan.
 
Så nu har vi landat i soffan efter våran promenad till skolan. :)
 
Hoppas att ni får en fin dag!
 
*kram kram*

Kommentera här: